söndag 10 april 2016

Känner att jag går emellan så många olika perioder. Så många stadier just nu. Vem är jag längre? Överväger på fullaste allvar att börja plugga till hösten. Lund väntar kanske. På mig, eller bara på alla andra? Jag vet inte. Är osäker och rädd. Kanske mest av allt för att jag nog vill. Känner mig ändå ganska så redo. Det känns lockande. Blir lite rädd för mig själv. Vem kommer jag vara? Jag vill ju bara få vara den jag varit hela det senaste året. Bara mig själv. Det är så fantastiskt. Tror ändå att jag gillar den personen. Mentalt. Utseendet är ett annat helvete dock. Väger för mycket, är för osmidig och klumpig, svag och ful. Vill komma längre. Känna mig stark i kropp och själv. Fin. Kommer jag ens kunna bli det? Mår för dåligt för att prova kläder. Är för fet. Känner mig för stor för mig själv. Hur fan kunde detta bli jag? Kaloriräknar lite då och då, men tror att det var för länge sedan. Den delen är inte längre min närmsta sida. Önskar ibland att det vore det. Då visste jag ju vem jag var och vilken identitet jag hade. Vill jag någonsin ha den igen? Nej, egentligen verkligen inte. Usch. Skäms så över mig själv. Hamnar dock allt för lätt i småsjuka mönster. Inte som tar över någonting, utan såna där fula, såna som bara stör. När man börjar grubbla på kaloriantalet i en prezel liksom. Vill gå ett extra varv på promenaden för att det känns bättre i hjärtat, eller när man känner att lite armhävningar är viktigt, det gjorde jag ju ändå sist liksom. Såna där småsaker, som man blir lite irriterad på. På sig själv.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar